Nieuw Nickerie - Reisverslag uit Combe, Angola van ellen eijk - WaarBenJij.nu Nieuw Nickerie - Reisverslag uit Combe, Angola van ellen eijk - WaarBenJij.nu

Nieuw Nickerie

Blijf op de hoogte en volg ellen

28 Augustus 2015 | Angola, Combe

27 aug.
Deze x om 5 uur wakker, maar nog tot half zeven kunnen rekken. Om zeven uur aan het ontbijt. Om half negen opgehaald. We zijn begonnen waar we vorig jaar geëindigd zijn met de rondreis. We reizen nu met nog 2 wat jongere stellen. Dus in een busje met chauffeur en gids. We zijn nog nooit zo snel van Groningen naar Wageningen gereden. Nog allerlei andere plaatsjes aangedaan. Heel veel rijstvelden langs de kustweg. Ze oogsten al machinaal ontdoen de rijst van hun vlies met hete lucht in een fabriekje. De vliesjes worden zo naar buiten geblazen en de rijst blijft binnen. De dorpen zijn erg klein met weinig mensen, maar het stikt van de monumenten die we allemaal moesten zien. Nieuw Nickerie is wel een redelijk grote plaats. S'avonds nog naar de dijk aan de Atlantische Oceaan geweest. Rustige zee. Nergens strand. Naar een prachtige hindoetempel met een openluchtcrematorium geweest en met de hele groep bij een Javaans restaurant gegeten. Was gezellig. Om half elf naar bed, want we moesten om kwart over zes op voor de volgende trip.