overbridge - Reisverslag uit Ladoewanie, Suriname van ellen eijk - WaarBenJij.nu overbridge - Reisverslag uit Ladoewanie, Suriname van ellen eijk - WaarBenJij.nu

overbridge

Blijf op de hoogte en volg ellen

31 Augustus 2015 | Suriname, Ladoewanie

30 aug.
Om 8.45 opgehaald. Eerste stop was op de zondagmarkt. Veel groente en fruit en vogeltjes in kooitjes. En maar weer verder in het busje. Gelukkig wel airco, want is weer bloedje heet. Stop gemaakt bij leuk tentje, waar we koffie kregen met gebakje. Nou dat gebakje was een loempia. Om 10 s'morgens was ons dat nog te gek. Dus ingepakt voor de lunch. Bleef gewoon warm hoor. Verder naar de Jodensavanne. Was vroeger grote nederzetting. Was niet veel meer van over. Mensen zijn weggetrokken en alles wat er nog was wordt overwoekert door het oerwoud. Wel nog veel grafstenen, maar bijna niet meer te lezen. Door naar het Overbridge resort. Erg leuke huisjes. Heel erg druk met mensen uit Paramaribo. Huren daar voor een dag een afdak, waar ze met de hele familie onderkruipen. Alles bij zich. Kooktoestellen potten en pannen en vooral veel hangmatten. Toen het donker werd bijna alles vertrokken. Dus weer lekker rustig. S'avonds heerlijk gegeten. Konden ook biefstuk met frites en boontjes kiezen. Hebben we maar eens gedaan, want verder was het veel kip met bami de afgelopen week. Heerlijk geslapen. Er stonden 2 tweepersoons bedden op onze kamer, dus hebben er ieder maar een genomen.

• 01 September 2015 - 09:40

Leomar:

Verrassend.. gebak dat een loempia is...
    Ander land, andere siten...
    En leuk is dat hé, al dat gerief meesjouwen. Ga je straks in Marokko ook zien... ze sjouwen de hele huisraad mee, maken je lekker met al die heerlijke geurtjes die uit de tajine komen, of op de provisorisch aangelegde BBQ.. een vuurtje tussen een paar stenen, daarop een vaak zelfgemaakt rooster..
    Geweldig hé..
    Goeie reis verder ...