dag 2 en 3 Anaula - Reisverslag uit Combe, Frankrijk van ellen eijk - WaarBenJij.nu dag 2 en 3 Anaula - Reisverslag uit Combe, Frankrijk van ellen eijk - WaarBenJij.nu

dag 2 en 3 Anaula

Blijf op de hoogte en volg ellen

02 September 2015 | Frankrijk, Combe

1 sept.
Om 8 uur moesten we ontbijten na een hele warme slapeloze nacht. Na een lekker ontbijt weer in de korjaal naar het Maron dorp van onze gids. De mensen zijn bijna zwart van kleur. Zijn vroeger uit Ghana gekomen. Zijn geen aardige vrolijke mensen zoals in de rest van Suriname. Mochten ook niet ongevraagd foto's maken. Dus eerst vragen en soms betalen en dan pas foto's maken. Al de dorpen zijn aan de rivier. Voor de Surinamers nog vakantie, en alle kinderen waren in de rivier. Wij pennen,schriften en snoep uitdelen. De tam tam ging snel, want ze kwamen uit alle hoeken en gaten. Met een ballon zijn ze al blij. We werden naar wat winkeltjes gestuurd. Één ervan was van de zus van de gids. Werd behoorlijk wat gekocht. Slim hè van de gids. Werken in het resort ook allemaal mensen uit zijn dorp. S'middags lekker rond het zwembad gehangen, en om 5 uur hadden we een boswandeling. En daarna weer eten. Weer 2 x op een dag warm. We komen vierkant terug denk ik. S'avonds hadden we culturele avond. Maron band. Weer een hele groep uit het dorp van de gids. Twee dames erbij voor dans. Na 3 nummers moesten we mee dansen. Niemand kon natuurlijk zo dansen als die 2 meiden. Net of hun kont aan elastiekjes zit.
Daarna maar weer eens naar ons hele warme huisje. Dit x de klamboe niet gebruikt. Iets minder warm. Om 8 uur weer ontbijt. Om 10 uur moesten we de bagage inleveren en ons huisje uit. Om half 12 hadden we nog een lunch en om 12 uur weer in de korjaal. Weer door de stroom versnelling. Ging met de stroom mee iets makkelijker. Moesten nog half uurtje op ons busje wachten. Kwam alweer met de volgende groep aan om naar het resort gebracht te worden. Om half 5 waren we weer in het hotel. Eerst weer even van de luxe genoten. Eenvoudig gegeten vanavond. En nu even voor de buis met BVN. Morgen weer een rustdag.

• 10 September 2015 - 22:38

Leomar:

Geweldig.... !!!!! Een ander suriname, dan wij allemaal denken......