Bloemendaal 2 - Reisverslag uit Dirkshoop, Suriname van ellen eijk - WaarBenJij.nu Bloemendaal 2 - Reisverslag uit Dirkshoop, Suriname van ellen eijk - WaarBenJij.nu

Bloemendaal 2

Blijf op de hoogte en volg ellen

11 September 2015 | Suriname, Dirkshoop

Eerst eens ff klagen. We hebben de afgelopen tijd verschillende ressorts gehad, en allemaal even goed. Nou deze niet. Fietsen barrels. We vonden ontbijt voor 2 dagen in de koelkast. (Die het bijna niet doet en vies is) Ontbijt precies afgepast. Ieder 2 broodjes die we zelf moesten bakken. Ieder een plakje kaas en een ei. Zelf koken. Koffie moesten we natuurlijk ook zelf zetten. Hier is een mooie buitenkeuken en het had toch heel wat leuker geweest als daar s'morgens een ontbijtje klaar had gestaan. Over het zwembad zijn we positief. Alleen staan er 2 bedden naast waar gebruikte badlakens oplagen. We hebben ze omgedraaid en het wel gezegd. Nou vandaag liggen we weer op die gebruikte dingen. Om 6 uur moesten we naar binnen, want we werden aangevallen door hele grote muggen. Alle ramen en deuren dicht, en daar zaten we dan op een paar rechte keukenstoelen bij de ventilator. Niks voor onze ruggen en billen. Cees heeft op het laatst nog 2 stoeltjes van het terras naar binnen gehaald. Om 10 uur maar naar bed. Kan ik weer zeggen je gelooft het of niet. Flanellen lakens en slopen. Je wil niet weten hoe warm zo'n huisje is en dan dat. Bedden verder goed. Vanmorgen na het zelf gemaakte ontbijt op de fiets. Het zou een rit van 20km zijn, maar dat was met een elastieke band gemeten of helemaal niet. Waren er minimaal 30. Een heel groot stuk over zandpaden. Nergens schaduw, en ook niets om wat te drinken en even te zitten. Af en toe even gestopt om te drinken en verder maar doorstoempen. Bij de eerste Chinese winkel veel drinken gekocht. We konden niet meer stoppen met drinken. Cees ook nog een fles Jonge gekocht. Is hier goedkoop. Toen we een warung tegen kwamen heerlijke saoto soep gegeten, en heerlijk aan de waterkant gezeten. We waren nog maar 4 km van huis, dus ook maar een bier. Kon toch weer moeilijk op gang komen. Nu weer lekker aan het zwembad gezeten, en vanavond een BBQ. Hebben er een hard hoofd in met die muggen. Veel smeren maar.

• 11 September 2015 - 22:13

Leomar:

Ja soms is vakantie afzien..... hahahaha
    Maar nee, zonder gekheid.. Dit is niet leuk.. Hopelijk wordt de BBQ super... !!!!!!! Veel plezier en smakelijk....
    Liefs uit Crevillent

• 12 September 2015 - 19:51

Saskia Gerrits:

Ha Ha,
    Wat een verhaal.....
    Hier is de zomer klaar dus ik zou wel zin hebben in een flanelletje !!

BBQ kunnen ze weinig aan verprutsen. Geniet ervan.